خودروهای مراکز صنعتی سهم بالایی در آلودگی هوای «اصفهان» دارند
خبر آنلاین
سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: صنایع نیز به دلیل تردد خودروهای ایاب و ذهاب کارکنان و کارگران سهم بالایی در افزایش آلایندگی دارند؛ از اینرو جایگزینی اتوبوسهای فرسوده با ناوگان پاک و برقی در این بخش، تأثیر چشمگیری در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت. 5 مهر
به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مریم کرمانی اظهار کرد: در این بررسیها سهم منابع طبیعی و پدیدههایی مانند گرد و غبار در نظر گرفته نشده و در صورت احتساب آنها، درصد آلودگی ناشی از حمل و نقل اندکی کاهش پیدا میکند، اما همچنان بیشترین عامل آلایندگی ناشی از وسایل موتوری، وسایل نقلیه هستند.
وی با بیان اینکه مابقی سهم آلودگی به منابع ساکن مانند صنایع اختصاص دارد، تصریح کرد: شهرداری اصفهان با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، استفاده از خودروهای برقی و کاهش ترافیک از طریق اصلاح معابر میتواند نقش مهمی در بهبود وضعیت هوا ایفا کند.
کرمانی خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع نیز به دلیل تردد خودروهای ایاب و ذهاب کارکنان و کارگران سهم بالایی در افزایش آلایندگی دارند؛ از اینرو جایگزینی اتوبوسهای فرسوده با ناوگان پاک و برقی در این بخش، تأثیر چشمگیری در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
منوچهر شفایی
منوچهر شفایی بنیانگزار و عضو دائمی هیئت رئیسه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران که در سال 2000 در شهر برمن آلمان ثبت شده است www.bashariyat.org
موسس و مدیر مسئول ماهنامه و سایت آزادگی از شال 2000
بنیانگزار شبکه مدافعین حقوق بشر در ایران از سال 2002
ورزشکار و شمشیربازی علاوه بر قهرمانی کشور از سالهای 1346 تا 1353 و مقام سومی آسیا 1973 مقام اولی تیمی و سومی انفرادی المپیک آسیائی 1974 و مقام سومی 1991 بازی های آسیایی
متولد تهران بزرگ شده خرمشهر و خوزستان لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران
اینک مقیم و شهروند آلمان
• «من اعتقاد دارم به مجرد اینکه انسان بدنیا می آید حق حیات دارد، بدیهی است که این حقوق ذاتی و اولیه هر انسان است؛ چون می بیند و می شنوند، حق دیدن و شنیدن واقعیت ها را دارد؛ صحبت می کند پس حق نظر دادن و گفتگو دارد؛ فکر می کند، پس حق اندیشیدن و انتخاب رای دارد؛ چون راه می رود حق حرکت دارد، رشد می کند، حق تجلی دارد؛ حق فریاد، گریه و اعتراض دارد و ... اما متاسفانه صاحبان قدرت برای حفظ منافع خود این حقوق را از انسان ها گرفته و با قوانینی که مطابق میل خودشان است آن ها را محدود می کنند.»